Mediakortti – kaupallinen yhteistyö

Matkoilla Mari selvittää, kartoittaa ja kokeilee – on aktiivinen.  Maailma kotina matkablogin tarkoitus on innostaa matkailemaan, tutkimaan elämää ja olemaan rohkea seikkailija.

Mari on rohkeasti avoin, jos hän ei pidä jostakin, niin hän kertoo sen. Elämää ja elämyksiä rakastavana hän kuitenkin näkee kaikissa asioissa myös sen vahvuudet/myönteiset puolet.

Matkablogin postauksissa Mari antaa konkreettisia ohjeita, kertoo mitä jokin maksaa ja missä vaelluspolun tms. lähtöpiste on. Artikkeliin on merkittynä julkaisuvuosi, joten pääsee helposti arvioimaan onkohan hinta edelleen sama. Maailma kotina Mari  kirjoittaa blogia heti matkalla (pressimatkoilla aikaa vain muistiinpanoihin), joten tekstissa on autenttisia kokemuksia, tarinoita, havaintoja – täysin hänen omien silmälasien läpi suodatettuna ; psykologi/ psykoterapeutti/ perheenäidin näkökulmasta.

Maailma kotina Mari on aina matkustanut, myös silloin kun ei ole ollut juuri rahaa. Tämä näkökulma on aina blogissa, kaikilla on oikeus elämyksiin. Maailma kotina matkablogi vinkkejä, miten se on mahdollista – yksi keino on kodinvaihto.

Kodinvaihto on paitsi säästökeino, niin myös kulttuurienvälisen ymmärryksen väline – ja tästähän matkailussa on Marin mielestä muutoinkin kyse. Aikoinaan Maailma kotina Marin perheen teini sanoi reissulla: ”Äiti, miksi sä et voi joskus olla niinkuin muutkin suomalaiset, ei sun tarvi kaikkien kanssa puhua”.

Vuorovaikutus on avain syvempään ymmärrykseen! Ja ei Maailma kotina Mari oikeasti niin paljon puhu – psykologi osaa luonnollisesti myös kuunnella ja kysellä 😀. Maailma kotina oma koti on Pirkanmaalla, Lempäälässä!

Blogin kävijät ja sosiaalinen media

Kodinvaihtaja matkablogi aloitettu koronapandemian alkaessa 02/2020. Artikkeleja on julkaistu keskimäärin yksi viikossa. Vuonna 2023 Rantapallon Kodinvaihtaja matkablogista tuli Maailma kotina.

Nämä lukijamäärät alla ovat ajalta, jolloin blogini oli Rantapallon, silloin Suomen suurimman matkailumedian alustalla. Sen kautta saavutettiin n. 300 000 uniikkia kävijää viikossa.

Parhaimmillaan vierailijoita blogilla on ollut 7100 (keskimäärin 4200) kuukaudessa  ja sivujen katseluja 9200 (keskimäärin 5500) kuukaudessa. Kuten yleisimminkin blogiani luetaan pääasiassa mobiililaitteilla (79%). Katseluistunto kestää yleisesti 1 min 20 s. Yleisimmin lukijani on 25-34-vuotias (37%) nainen (71%) ja asuu suomalaisessa kasvukeskuksessa (Helsinki, Tampere, Turku 59%).

Sosiaalisessa mediassa Maailma kotinaon Facebookissa (n. 600 seuraajaa) ja Instagramissa(n. 2500 seuraajaa). Näkyvyyttä näiden tilien kautta tulee eniten sen kautta, että jaan postauksia toisiin ryhmiin – tämän kautta näkyvyys lisääntyy selvästi esim. tavanomainen Facebook postaus tavoittaa n. 350 ja jos sitä on jaettu muutamaan ryhmään, niin postaukseni on tavoittanut parhaimmillaan 29 000 lukijaa (tavanomaisimmin 3000-6000).

Suomen reissuja käsittelet blogiartikkelit kertovat tavanomaisemmin luontoelämyksistä liikkuen (pyöräillen, vaeltaen, meloen). Myös ulkomaan kohteissa vaellan paljon ja kuvailen reittejä, mutta tämä lisäksi myös yleiskuvauksia kohteista ja vinkkejä missä piipahtaa roadtripin varrella. Valokuvat isossa roolissa.

Mahdollisia yhteistyömuotoja

  1. sponsoroidut postaukset  – linkki yhteistyöpostaukseen Bikesterin kanssa.
  2. bloggaaja- ja lehdistömatkat  – linkki Bulgarian pressimatkan toiseen blogijuttuun.
  3. tuote- ja palvelutestaukset
  4. arvonnat
  5. jotain uniiikkia, jossa hyödynnetään myös psykologin/työyhteisövalmentajan osaamistani. – tässä linkki yritykseni Rohkeasti Avoin Oy sivuille.

Referenssit yhteistyötahoilta:

”Marin kanssa yhteistyö oli todella sujuvaa. Yhden puhelun aikana saimme tavoitteet ja suunnitelman kirkkaaksi. Lopputulos oli mitä olin osannut Marin aiemman sisällön perusteella odottaakin – huolellisesti toteutettu, sopivassa suhteessa rentoutta ja asiantuntevuutta aiheesta, sekä hänen lämmintä persoonallisuuttaan. Olimme tosi tyytyväisiä lopputulokseen ja mitä parasta, kirjoituksesta on aitoa iloa sekä hyötyä monille sen lukijoille ja innostaa yhä useampia pyöräilemään!”
Hanna Leppänen, SEO Manager Finland, Bikester.fi
Home

”The partnership process with Mari was and still is a pleasure.

 We`ve come across Mari’s work in a research on Scandinavian bloggers and influencers, that we did as a part of our partnership with Bulgarian Ministry of tourism. We especially enjoyed Mari’s style of sharing stories.

Mari showed great team spirit, during the tour and we think Mari made the experience smoother for everyone with her friendly, curious, and professional attitude. Communicating with her was smooth and easy.

The most important thing for our team was Mari’s willingness to look in detail and write her honest opinion about Bulgaria. She helped us meet our goals and we will be more than happy to work together again”.

Zhivka Petrova, Account Executive, www.directmedia.bg

”Mari really likes what she is doing and you could feel it. A traveller, a blogger, a psychologist and a mom of 4. No matter in which of her roles – she is inspiring. At the press trip she was punctual, kept up with the terms and was strict with deadlines.”

Konstantsa Hristova, guide at press trip

Yhteistyö Kodinvaihtaja-bloggaaja Marin kanssa oli sujuvaa. Marin kattavat ja yksityiskohtaiset blogiartikkelit näyttelystämme ja Tankavaaran alueen luontoreiteistä ovat sellaista sisältöä, mitä voimme hyödyntää myös tulevaisuudessa useita kertoja.

Veera Paakkonen, Tankavaaran Kultakylä

Teen mielelläni yhteistyötä kanssasi. Kauttani tavoitat matkailusta kiinnostuneet suomalaiset lukijat. Ota yhteyttä ja suunnitellaan tarkemmin  sisältöä!

Tavoitat minut parhaiten sähköpostitse: marilassila@hotmail.com tai 045-6711854 (jätä viestiä vastaajaan, palaan asiaan)